Carsten Fischer - Årets Resultathelt 2013

Det urealistiske mål for 2013:

  1. 40.000 nye kunder
  2. Fastholdelse af 95 % af andelshaverne 
  3. Energibesparelse på 39Gwh
  4. Opnået mål: 100 % opfyldelse af målene

Hvorfor var målet om 40.000 nye kunder og 4.000 genvundne andelshavere (95 %) egentlig så urealistisk?

  1. I hele branchen flyttes der årligt 220.000 kunder. SEAS-NVE står for over 20 % af den aktivitet.
  2. Det hele bliver endnu mere imponerende, når man ser på tallene for de forrige år. I 2011 flyttede SEAS-NVE 6.000 kunder, i 2012 var det 40.000, og i år flytter selskabet 45.0000 kunder.

Markedschef Carsten Fischer har tilført sin forretning en ”fanden i vold” attitude, som har været et frisk pust til hele SEAS-NVE organisationen. Det har han gjort uden på noget tidspunkt at miste styringen med sin forretning.  Carsten har hele tiden vidst, hvad der skulle gøres, men har gennem sin ledelsesstil sikret, at målene og udviklingen er forblevet forankret hos den enkelte leder og medarbejder.  Carsten har tilført sit lederteam en oplevelse af at alt er muligt, og hvor de ændringer i de forudsætninger SEPR markedet er underlagt, naturligt løbende indarbejdes i afdelingens drift.  Carsten har i hele forløbet delegeret, men er på intet tidspunkt abdiceret

http://resultathelt.dk/uploads/images/hero/Qeep_Resultathelt2013-4.jpg