Cases

Welltec – Stagnation vendt til vækst

Udfordringen

Efter 15 år med stærk vækst stagnerede salget i Welltec, fordi salgsorganisationen ikke delte topledelsens ambitioner. Der var behov for en kulturel omvæltning på salgssiden og en klar fælles vision for virksomheden. Welltec skulle være en milliard-forretning – heraf projektets navn: Tour de Billion.

Helten

Jeremy Ray var salgsleder for den Canadiske del af Welltec. Salgsholdet i Canada havde ikke tidligere sat sig faste mål og bestemt ikke udfordret sig selv til at nå noget gennembrud. Man voksede med markedet! Jeremy besluttede sig for at ændre denne situation. Han ønskede at ”hans” hold skulle nå +50 % vækst. Holdet tvivlede på, om det var muligt, men Jeremy stod fast. Han blev i 2011 udnævnt til ”Årets Resultathelt” af Qeep AS. 

Organisationen

Welltec udvikler og leverer løsninger til olie- og gasindustrien. Siden virksomheden blev stiftet i 1989, er den vokset kraftigt, så den i dag beskæftiger omkring 800 medarbejdere i 24 lande. Salgsorganisationen er global og delt i 7 regioner.

Urealistisk mål

Nå en milliard dollars i omsætning i 2015.

Opnået mål

Salget øget med 41 % på ét år.

Løsning

Sales Breakthrough Programme – Tour de Billion.

Vores sælgere og salgsledere besluttede at gå efter milliard omsætning, hvilket jeg opfattede som umuligt.

Jørgen Hallundbæk, adm. direktør, Welltec