Cases

Vind markedsandele – SAS Cargo vender udviklingen

Udfordringen

I 2007 mistede SAS Cargo markedsandele på trods af, at markedet for luftfragt steg.

Helten

Susse – en af kundemedarbejderne – løftede sit salg med 234 % på 3 måneder. Susse blev aktivt opsøgende og besluttede sig for ikke at give op overfor de kunder, som benyttede alternative fragtløsninger. Hun besluttede sig for at opnå 100 % Share of Wallet af sine kunders luftfragt. Og hun lykkedes med det!

Organisationen

SAS Cargo er en selvstændig virksomhed i SAS Group. Hver dag sørger de 165 medarbejdere for luftfragt på 1.000 flyvninger i hele Europa og ugentlige fly til Nordamerika og Asien.

Urealistisk mål

Vind markedsandele.

Opnået mål

3,8 % fremgang i markedsandel.

Løsning

Sales Breakthrough Programme – Vind markedsandele.

Vi står nu med en organisation, som er langt mere oppe i gear og langt mere resultatorienteret. Vi har en langt større villighed til at nå de mål, vi sætter os!

Rasmus Enderslev, salgsdirektør i SAS Cargo